Tym razem zapraszam na filmowy poradnik jak wymienić łożyska w tylnym kole. Mój filmowy debiut.

Scenariusz: Michał

Reżyseria: Michał

W roli głównej: Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Role drugoplanowe: Moje ręce (i czasem głowa jak wejdzie w kadr)

Zdjęcia: Michał

Montaż: Michał

A tak bardziej na poważnie to potrzebujecie:

Łożyska i uszczelniacze:

Uszczelniacz 42 x 56 x 6 (niedostepny , ale pasuje 42 x 56 x 7)

Uszczelniacz 25 x 47 x 7

Łożysko kulkowe zabieraka 63/22RS

Łożysko piasty 6303 2RS

Łożysko piasty 6203 2RS- 2 sztuki

Potrzebne narzędzia:

Nasadka 22 (nakrętka osi)

Klucz 19 (oś)

Nasadka 10 (osłona zacisku)

Nasadka 12 (zacisk)

Klucz 12 2szt. (napinacz łańcucha)

Klucz dynamometryczny (potrzebne momenty: 35Nm (zacisk) i 90Nm (nakrętka osi))

Do wbijania łożysk i uszczelniaczy używałem nasadek 29, 32 i 41

Nasadka 15 do wybicia tulejki z łożyska zabieraka

Młotek i płaski śrubokręt lub ściągacz do łożysk

Przyda się też zmywacz do hamulców albo inny środek do czyszczenia i szmatki/ręcznik papierowy

English subtitles available:

Rear wheel bearings replacement in my XTZ 750.

Bearings and sealings:

Sealing 42 x 56 x 6 (if not available then 42 x 56 x 7 fits as well)

Sealing 25 x 47 x 7

Ball bearing 63/22RS

Ball bearing 6303 2RS

Ball bearing 6203 2RS – 2 pcs.

Tools required:

22mm socket (axle nut)

19mm wrench (axel)

10mm socket (caliper guard)

12mm socket (caliper)

12mm wrench (2 pcs for chain tensioner)

Torque wrench (required torque: 35Nm (caliper) i 90Nm (axel nut))

For bearings installation I used sockets 29mm, 32mm and 41mm

15mm socket to remove the sleeve from the bearing

Hammer and flat screwdriver or bearing puller

Plus something to clean like brakes cleaner or similar and some paper towel

Zapraszam:





Podobało się? Podziel się z innymi: