Nowa seria w nieco luźniejszym formacie. Wyszło spontanicznie w czasie naprawy Volvo z objawami pękniętej uszczelki pod głowicą lub tulei cylindra. Mam nadzieję, że taki format również się przyjmie bo nie każdą naprawę można zawrzeć w jednym odcinku. A czasem w trakcie wychodzą różne kwiatki.
W drugim odcinku demontujemy turbo i przekładnię kątową, żeby się do tego turbo dostać.
Część trzecia, czyli demontujemy rozrząd, pokrywę zaworów i głowicę. Pękła tuleja czy to tylko uszczelka?
Trochę szykowania silnika pod nową uszczelkę. Czyszczenie bloku i cylindrów, przygotowanie głowicy i naprawianie wiązki, czyli to czego zwykle nie pokazuje się w tutorialach bo robi się to przy okazji głównej naprawy.
Nareszcie głowica trafi na swoje miejsce. W filmie kolejność dokręcania i momenty dokręcenia śrub głowicy, które należy zachować.
Montaż pokrywy zaworów w benzynowym silniku Volvo z rodziny Whiteblock. Nie taki prosty jak się pozornie wydaje bo pokrywa jest jednocześnie odpowiedzialna za trzymanie wałków rozrządu. Sposób montażu jest analogiczny dla innych silników z tej rodziny nie tylko R5 (2.3T, 2.4, 2.4T, 2.5T) ale również R4 i R6.
Ostatnia część Volvo Vloga. Czy wszystko poszło gładko? Niestety nie. Czy zdarzył nam się wypadek w garażu? Być może. Jak skończyło Volvo? Dowiecie się z filmu.